دریا آدمی مکری: رویداد هیپو به زبان آموز کمک می کند به مجموعه اطلاعات بیشتری در عرصه بین المللی و جهانی دسترسی بیابد و با جمعیت بیشتری از مردم دنیا ارتباط برقرار کند‌

رویداد جهانی هیپو به عنوان یک عرصه علمی و رقابتی طی سالهای اخیر توانسته به فرصتی برای بروز توانمندیهای شمار زیادی از کودکان و نوجوانان ایرانی بدل شود که با تلاش و پشتکار خود نه تنها در جهت توسعه دانش و توانمندی زبان انگلیسی خود گام برمی دارند بلکه با پای گذاردن به یک عرصه رقابتی جهانی، تجربه تحصیلی و توانایی زبان انگلیسی خود را در رقابت با هزاران زبان آموز از اقصی نقاط جهان محک می زنند و در مسیر افتخارآفرینی برای کشوران گام برمی دارند.

یکی از نوجوانان پرتلاش و موفقی که طی سالهای گذشته با خانواده هیپو همراه شد و توانست تا مراحل پایانی این رقابت برود، دختری فرهیخته و بلند همت از دیار دلاوران، شهر زیبای مهاباد است. با این نوجوان فعال که حالا مشغول گذراندن دوره ی دانشگاه است گپ و گفتی کوتاه ترتیب دادیم. با ما همراه باشید…

–  سلام . ضمن تشکر از شما که در این گفتگو شرکت کردید لطفن خودتان را معرفی کنید.

: من هم سلام عرض می کنم به شما و مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی هیپو در ایران و آغاز سال 1402 رو به همه ی عزیزان تبریک می گم. امیدوارم سال جدید برای همه ملت ایران سالی سرشار از موفقیت و شادکامی باشه. من دریا آدمی مکری هستم ۲۰ ساله و اهل مهاباد. البته در حال حاضر به دلیل تحصیل در دانشگاه در تبریز سکونت دارم.

–  کمی بیشتر از خودتان بگویید… اینکه در چه رشته ای تحصیل می کنید و اندکی هم در مورد سوابق حضورتان در رخدادهای علمی و…

: در حال حاضر دانشجوی رشته ی داروسازی هستم و بیشتر در این حوزه فعالیت دارم ولی با توجه به موضوع فعالیت شما که زبان انگلیسی است از موفقیت های مربوط به زبان انگلیسی می توانم به کنکور زبان سال ۹۹ اشاره کنم که رتبه ۸۷ کشوری را کسب کردم. همچنین در آزمون SAT در ترکیه شرکت کردم و امتیاز ۱۴۶۰ را به دست آوردم (بدون essay).

–  در مراحل مختلف المپیاد هیپو 2022 چه امتیازی گرفتید و چه رتبه ای را به دست آوردید؟

: در مرحله اول و دوم رتبه اول را کسب کردم و در مرحله سوم (regional) که در مصر برگزار شد و بخاطر محدودیت های سفر به این کشور فقط به صورت آنلاین اجازه ی شرکت داشتیم، رتبه ی دوم را کسب کردم.

–  حضور شما در رخداد علمی هیپو که حضور موفقی هم بوده چه تاثیری در تلاشتان برای تداوم مسیر آموزش زبان انگلیسی خواهد داشت؟

: المپیاد هیپو چالش خوبی بود و نشان داد که ارزش دانش زبان انگلیسی روز به روز بیشتر مورد توجه جامعه قرار می گیرد‌‌. قطعا من هم تلاش خواهم کرد بر دانش خودم در حوزه زبان انگلیسی اضافه کنم و این توانمندی را در خودم به روز نگه دارم.

–  المپیاد جهانی هیپو را چطور ارزیابی می کنید و به نظر شما این المپیاد تا چه حد می تواند محک مناسبی برای سنجش سطح کیفی آموزش زبان در کشورمان باشد؟
: یکی از نکات مثبت المپیاد هیپو گستردگی آن در شهر های مختلف کشورمان بود اما خب مشکلاتی هم دارد. مثلا هزینه ی آزمون ورودی ورودی هیپو به گونه ای است که ممکن است خیلی ها نتوانند پرداخت کنند. در مورد هیپو 2022 هم یکی از مشکلاتی که وجود داشت این بود که علی رغم تلاش و پیگیری عوامل هیپو اجازه ی ورود به کشور مصر برای شرکت کنندگان ایرانی صادر نشد و مرحله regional qualifiers به صورت آنلاین و با مشکلاتی همچون کندی اینترنت و اشکال تایپی و… برگزار شد و این موضوع باعث شد همه در یک شرایط برابر قرار نداشته باشند و بالتبع این رقابت از حالت منصفانه و عادلانه خارج شد.

–  به نظر شما رقابت پذیر بودن زبان آموز و تجربه شرکت در رویدادهای جهانی چه کمکی به رشد فردی زبان آموزان و پیشرفت های آینده آنان خواهد کرد؟

: به نظر من حضور در رویدادی مانند هیپو به زبان آموز این انگیزه را می دهد که بیشتر از پیش به دنبال آموختن زبان انگلیسی باشد و به دنبال آن دسترسی بیشتری به مجموعه اطلاعات در عرصه بین المللی و جهانی بیابد و البته بتواند با جمعیت بیشتری از مردم دنیا ارتباط برقرار کند‌.
–  فکر می کنید چطور می توان به گسترش هیپو در ایران کمک کرد؟

: به نظر من کاهش هزینه ی ورودی هیپو و تبلیغات بیشتر می تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد.

–  خود شما چه برنامه ای برای آینده زبان انگلیسی خود دارید؟
: سعی می کنم دایره لغات خود را به خصوص در حوزه علوم پزشکی گسترش دهم تا برای مطالعه منابع جهانی در زمینه داروسازی دچار مشکل نشوم و بتوانم دانش تخصصی خودم را افزایش دهم.
–  هیپو چه نقشی در برنامه های آینده شما خواهد داشت؟
: نتایج هیپو به عنوان بخشی از رزومه ام می تواند در دستیابی به موقعیت های شغلی مختلف به من کمک کند‌.
–  در پایان این گفت و گو صحبت خاصی اگر دارید بفرمایید.

: از عوامل هیپو نهایت تشکر را دارم. امیدوارم تلاش هایشان نتیجه دهد و روزی همه بتوانند به رایگان یا با هزینه ای بسیار اندک در این رویداد شرکت کنند و البته شرایط حضور در چنین عرصه های رقابتی برای همه ی مردم جهان یکسان و عادلانه باشد. در پایان برای همه هموطنان عزیزم و مردم جهان در سال پیش رو بهترین ها را آرزومندم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا