با اعلام نتایج از سوی ایتالیا مشخص شد: نفرات برتر المپیاد جهانی زبان انگلیسی هیپو در استان فارس

مرحله نخست المپیاد جهانی زبان انگلیسی هیپو در سال 2023 که پیش از این در شهرهای مختلف کشورمان همزمان با دیگر کشورها برگزار شده بود نفرات برتر خود را شناخت تا این رویداد بین المللی وارد فاز دوم خود یعنی مرحله نیمه نهایی شود.

این المپیاد که از سال ۲۰۱۲ تا کنون توسط انجمن جهانی هیپو (Global Hippo Association)  بصورت بین المللی برگزار می شود و سالانه شاهد رقابت ده ها هزار داوطلب از ده­ها کشور غیر انگلیسی زبان از نقاط دنیاست امسال چهارمین سال حضور زبان آموزان کشورمان را تجربه می کند در حالیکه در دوره های گذشته فرزندان ایران موفقیت هایی همچون قهرمانی و کسب مدال طلای این رقابت ها را نیز در کارنامه خود ثبت کرده اند.

در مرحله نخست هیپو 2023 که حضور صدها زبان آموز 6 تا 19 ساله از کشورمان را با خود به همراه دشت در نهایت 67 زبان آموز ایرانی موفق شدند با کسب حدنصاب های لازم راهی دور نیمه نهایی شوند تا رقابت برای کسب سهمیه حضور در فینال ایتالیا را ادامه دهند.

استان تاریخی و پرافتخار فارس در رقابتهای امسال حضور قدرتمندی داشت و زبان آموزان استان در مرحله نخست این رقابت نفسگیر کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاردند. در سطح Little Hippo آنیسا دانشور حقیقی، نیکا شاکری، لیانا محمد رومزپور، شمیم فاطمه زارع مهذبیه و باران رحیمی موفق شدند رتبه های اول تا پنجم این سطح در استان فارس را به خود اختصاص دهند. در این رده آنیسا دانشور حقیقی و نیکا شاکری با کسب رتبه های چهارم و پنجم ایران همراه با لیانا محمدرومزپور جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست آوردند.

در سطح Hippo 1 نیز خانم ها مرسانا فرهی قلاتی، سارا دستگردی و ترمه رعنایی رتبه های اول تا سوم استان را به دست آوردند؛ آقای امیرحسین قربانی چهارم و آقای آروین هژبری حائز مقام پنجم شد.

در رده Hippo 2 مهتاب ثابت ضمن کسب رتبه اول استان فارس موفق شد رتبه دوم کشور را نیز کسب کند و همراه با مانی تجلی نوبری که رتبه دوم استان را کسب کرد راهی مرحله نیمه نهایی شود. روژینا فرخی نیا، جانا احسانی فرد و آرشیدا گرمسیری نژاد در این سطح مقام های سوم تا پنجم استان پهناور فارس را به خود اختصاص دادند.

فاطمه هاشمی، الیسا حاجی لویی، یکتا زهرابی و ساینا رضائیان در سطح Hippo 3 ضمن کسب رتبه های اول تا چهارم استان راهی مرحله بعد شدند. خانم دیانا حشمتی نیز در این رده به مقام پنجم استان دست یافت. خانمها فاطمه هاشمی و الیسا حاجی لویی در سطح کشور نیز کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاردند و رتبه های سوم و پنجم ایران را به خود اختصاص دادند.

در سطح Hippo 4 اما رقابت استان فارسی ها برای موفقیت شدیدتر و تنگاتنگ تر بود. در این سطح درسا مسیحی، هدا محسنی، ساناز فلاحت کار، مژده حردانی و آناهیتا عباسی رده های اول تا پنجم استان را به دست آوردند و آیسانا اژدری با وجود کسب رتبه ششم استان فارس آنقدر عمکرد درخشانی داشت که توانست همراه با پنج شرکت کننده قبلی مجوز حضور در مرحله نیمه نهایی را به دست بیاورد. نکته قابل توجه اینکه نفرات برتر استان در این رده موفق به کسب عناوین سوم، پنجم و ششم کشور شدند تا مشخص شود زبان آموزان استان بزرگ فارس حضور بسیار موفقیت آمیزی در این رده در این رقابت داشته اند.

در رده Hippo 5 نیز علی کاظمی گزیک و سارا صحراگرد رتبه های سوم و پنجم ایران را کسب کردند تا تلاش خود را در مرحله نیمه نهایی رقابت ها ادامه دهند. مینو غفاری، عارفه کشتکاران و آیدا ایاره در این سطح موفق به کسب عناوین سوم تا پنجم المپیاد جهانی هیپو در استان فارس شدند.

امید می رود حضور موفق زبان آموزان استان در این رقابت علمی در مراحل بالاتر نیز ادامه پیدا کند و در نهایت شاهد موفقیت کودکان و نوجوانان زبان آموز استان فارس در سطح جهان و کسب افتخار برای کشور عزیزمان باشیم.

گفتنی است در دور اول این رقابتها موسسات آموزشی ایده آل پارسی، اندیشه برتر و سها عملکرد درخشانی از خود برجای گذاشتند و حائز بیشترین عناوین برتر در سطح استان شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا